Obowiązek posiadania skrzynek pocztowych
Zgodnie z prawem pocztowym właściciele lub współwłaściciele nieruchomości, której częścią składową jest budynek, budynku stanowiącego odrębną nieruchomość, obowiązani są umieścić oddawczą skrzynkę pocztową.
Zakończyła się coroczna akcja doręczania przez pracowników Urzędu Miasta decyzji podatkowych. W około 90% przypadków doręczyciele dostarczyli mieszkańcom listy do rąk własnych. Jednak w przypadku nieobecności mieszkańca urzędnik jest zobowiązany zostawić w skrzynce pocztowej zawiadomienie o możliwości odbioru korespondencji w siedzibie Urzędu.
Brak skrzynek powoduje znaczne utrudnienia w doręczaniu korespondencji urzędowej, szczególnie w przypadku konieczności pozostawiania zawiadomienia o możliwości odbioru korespondencji w magistracie. Urzędnicy zostawiają takie zawiadomienie po drugiej nieskutecznej próbie doręczenia dokumentu urzędowego. Doręczyciele, podczas wykonywania swoich obowiązków, zwracają także uwagę na inny, dość powszechny problem występujący głównie w przypadku budynków jednorodzinnych – brak dzwonka lub domofonu.
W związku z powyższym Urząd Miasta zwraca się z prośbą do właścicieli nieruchomości o realizację ustawowego obowiązku montowania skrzynek pocztowych w dostępnym dla doręczyciela miejscu, a także sprawdzenie prawidłowego funkcjonowania dzwonków i domofonów.