Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie najlepszych projektów turystycznych i rewitalizacyjnych współfinansowanych z funduszy europejskich. Podobnie jak w ubiegłym roku, konkurs organizowany jest na zlecenie ministerstwa przez specjalizującą się w promocji funduszy europejskich i dobrych praktyk firmę „Smartlink” we współpracy z wydawnictwem Pascal, znanym z przewodników turystycznych.
Laureaci zostaną wybrani w następujących kategoriach: rewitalizacja, zabytek, produkt promocyjny (wydawnictwo, portal, kampania promocyjna), obiekt turystyczny /gastronomiczny, turystyka aktywna (ścieżki rowerowe, szlaki wodne, szlaki turystyczne, parki rekreacyjne), turystyka transgraniczna i międzynarodowa oraz turystyka na obszarach wiejskich. Kapituła konkursu wybierze laureatów w dwóch etapach. Najpierw dokona wyboru nominowanych, a następnie zwycięzców i wyróżnionych. Nagrodą będą działania promujące zwycięzców w kraju i za granicą: filmy, informacje w mediach, a także udział w prestiżowej, multimedialnej wystawie „Polska pięknieje”. Laureaci otrzymają ponadto możliwość umieszczenia pamiątkowej tablicy na elewacji budynku symbolizującego zwycięski projekt, a dodatkowo o nominowanych i wyróżnionych pracach powstanie polsko-angielski album. Dokumentację konkursową można nadsyłać w terminie do 3 marca pocztą (Biuro Konkursu „Polska Pięknieje – 7 Cudów Funduszy Europejskich”, ul. Kościerzyńska 7, 60-446 Poznań), faksem (faks: 061 8499041) lub pocztą elektroniczną (e-mail:
[email protected] Ankiety oraz regulamin dostępne są na stronie internetowej
www.funduszeonline.pl/polskapieknieje. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się również na stronie:
www.mrr.gov.plOficjalna strona konkursu funkcjonuje pod adresem:
www.polskapieknieje.pascal.pl