Program indywidualizujący nauczanie dla szkół podstawowych

Każda szkoła, która chce zindywidualizować sposób nauczania, zorganizować dodatkowe zajęcia, wzbogacić bazę pomocy dydaktycznych oraz poszerzyć kwalifikacje pedagogów, może uzyskać dofinansowanie w ramach programu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w województwie kujawsko-pomorskim”. Na dofinansowanie realizacji projektu Urząd Marszałkowski przeznaczył ponad 33 miliony złotych.

Indywidualizacja nauczania, pomoc szkołom podstawowym we wdrożeniu programu wspomagającego edukację oraz uwzględnienie indywidualnej pracy z dzieckiem w celu wspieranie jego osobistego rozwoju to cele indywidualizującego programu. Liderem projektu jest Departament Edukacji, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. Projekt ten, podobnie jak pięć wcześniejszych przedsięwzięć edukacyjnych, realizowany jest według Strategii Edukacji Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Programy mają na celu rozwiązać największe problemy oświaty w naszym regionie, m.in.:
- słabe wyniki kształcenia w szkołach podstawowych i gimnazjach potwierdzone egzaminami zewnętrznymi,
- zbyt małą liczbę studentów kierunków technicznych,
- niewystarczające kompetencje dydaktyczne i wychowawcze nauczycieli.

- Samorząd województwa obecnej kadencji od początku założył finansowe wspieranie instytucji i dobrych inicjatyw edukacyjnych oraz wszystkich tych młodych ludzi, którzy w zdobywaniu wiedzy upatrują szansy na osobisty rozwój i samorealizację. W ramach pięciu projektów zakładających organizowanie dodatkowych zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych, doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli, podniesienie atrakcyjności kształcenia zawodowego i pobudzenie wśród uczniów zainteresowania przedmiotami ścisłymi rozdysponowaliśmy ponad 31 milionów złotych. Kolejne 33 miliony przeznaczamy na indywidualizację nauczania, gdyż każda złotówka wydana na oświatę to nieoceniona inwestycja w człowieka i jego przyszłość – mówi marszałek Piotr Całbecki

Działanie projektu opiera się na pięciu standardach:

Standard I – rozpoznanie indywidualnych potrzeb szkoły przez zespół nauczycieli i analiza uzyskanych wyników, monitoring działań i ocena ich skuteczności;
Standard II – realizacja przez nauczycieli programu indywidualizacji, wybranego w oparciu o analizę potrzeb placówki;
Standard III – doskonalenie umiejętności zawodowych przez nauczycieli w zależności od potrzeb wynikających z charakteru wybranego programu indywidualizacji;
Standard IV – doposażenie pomieszczeń dydaktycznych w sprzęt specjalistyczny i pomoce naukowe;
Standard V – organizowanie zajęć dodatkowych, wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego.
Rozpocznij dyskusję!


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA