MPK testuje Solaris Urbino 12 Hybrid
Zastosowane w autobusie połączenie napędu elektrycznego i spalinowego stworzyło inteligentną mieszankę mocy, pozwalającą hybrydowemu Urbino 12 zredukować zużycie paliwa nawet o 30%.
Solaris Urbino 12 Hybrid został skonstruowany we współpracy z obecną od wielu lat na rynku amerykańską firmą Eaton. Zastosowane rozwiązania technologiczne pozwalają nie tylko na zmniejszenie kosztów zużycia paliwa, ale poprawiają także komfort pracy kierowcy. Autobus jest wyposażony w automatyczny system start/stop, za pomocą którego silnik wyłącza się automatycznie w momencie, gdy w pojeździe – po dotarciu na przystanek – otwierają się drzwi. Ponowne uruchomienie następuje z chwilą ich zamknięcia.
Autobus posiada system monitoringu, miejsce dla niepełnosprawnej oraz matki z wózkiem, miejsca na rower i foteliki dla dzieci.
W zeszłym tygodniu nowy model autobusu wyjechał na lice Włocławka, by poddać się testom.
Analizujemy dwa kierunki zasilania autobusów miejskich. Pierwszy to autobusy hybrydowe, czyli spalinowo-elektryczne, drugi to autobusy zasilane elektrycznie. Przeprowadzając testy chcemy sprawdzić, czy parametry podawane przez producenta w warunkach włocławskich są realne do uzyskania mówił Andrzej Pałucki podczas prezentacji pojazdu.
Jeżeli autobus spełni wymagania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, jest realna szansa, że do końca roku zakupione zostaną trzy takie modele. Koszt jednego pojazdu to około 1,3 mln złotych.
Zdjęcia do artykułu: