Co ma wspólnego matematyka z pokojem zagadek?
Projekt napisany przez Sylwię Czerwińską - Modrzejewską i Monikę Rebialkowską zakłada utworzenie w Zespole Szkół Technicznych matematycznego Escape Room – pokoju zagadek, w którym młodzież zostanie wciągnięta do udziały w grze detektywistycznej, w której trzeba będzie wykorzystać w praktyczny sposób podstawowe zagadnienia liczbowe.
Projekt „Matematyka daje wolności”, który uzyskał dofinansowanie Fundacji mBank w ramach programu „mPotęga”, będzie realizowany w Zespole szkół Technicznych. Główne cele to propagowanie matematyki, ukazanie jej praktycznego zastosowania w życiu codziennym, rozbudzanie w młodych ludziach chęci do samodzielnego poszukiwania wiedzy i praktycznych rozwiązań. Realizacja tych zadań będzie odbywała się poprzez zastosowanie innowacyjnych metod polegających na nauce poprzez zabawę.
Projekt zakłada utworzenie matematycznego Escape Room – pokoju zagadek, w którym młodzież zostanie wciągnięta do udziału w grze detektywistycznej. Trzeba w niej będzie wykorzystać w praktyczny sposób podstawowe zagadnienia liczbowe. Autorki wyszły bowiem z założenia, że kiedy liczymy, mierzymy, ważymy, kalkulujemy, remontujemy, gramy w Totka, uprawiamy sport czy korzystamy z bankowości, za każdym razem wykorzystujemy osiągnięcia matematyki.
Celem zabawy jest wydostanie się w określonym czasie z zamkniętego pomieszczenia. Aby to osiągnąć, trzeba prawidłowo rozwiązać mnóstwo wciągających zadań i łamigłówek wykorzystując codzienną wiedzę matematyczną – wyjaśniają autorki projektu.
Scenariusz pokoju zagadek oraz jego aranżację wykonają uczniowie Zespołu Szkół Technicznych pod okiem autorek projektu i lidera młodzieżowego którym jest Damian Budkiewicz, uczeń klasy Technik Organizacji Reklamy.
Z Escape Room, poza uczniami ZST, będą mogli nieodpłatnie korzystać także uczniowie innych placówek. Początek realizacji projektu przewidywany jest na wrzesień, a zakończenie na grudzień 2017 roku.