Cały czas przybywa regionalnych marek dobrej żywności
Nasza regionalna sieć Dziedzictwo Kulinarne Kujawy i Pomorze, będąca częścią europejskiej sieci, powiększyła się o pięć kolejnych podmiotów. Dziś w Turznie odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów pięciu nowym członkom.
Województwo Kujawsko-Pomorskie jest regionem członkowskim Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego od stycznia 2012 roku. Główna idea Sieci to stymulowanie rozwoju turystyki i lokalnej przedsiębiorczości poprzez promocję produktów żywnościowych, wytwarzanych z regionalnych surowców rolnych.
Kujawy i Pomorze to bogactwo przednich, wytworzonych z troską o jakość produktów spożywczych. Lista naszych wyrobów tradycyjnych jest długa, nie brakuje też wytwórców pielęgnujących kulinarną tradycję regionu, którzy z sukcesem promują kujawsko-pomorskie smaki – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Członkami regionalnej sieci są małe i średnie firmy branży rolno-spożywczej – producenci i dystrybutorzy żywności, w tym gospodarstwa rolne, gospodarstwa agroturystyczne, przedsiębiorstwa rybackie, restauracje i punkty gastronomiczne oraz sprzedawcy hurtowi i detaliczni. We współpracy z samorządem województwa kujawsko-pomorskiego promują oni kulinarne tradycje regionu, a konsumenci zyskują gwarancję jakości i pochodzenia produktu. Sieć wciąż powiększa się i liczy już 62 członków
(pełna lista).Samorząd Województwa wspiera członków sieci regionalnej Dziedzictwo Kulinarne Kujawy i Pomorze poprzez organizację działań promocyjnych. Dzięki temu zyskują dodatkowe okazje do promocji swoich produktów, poprzez wspólny udział w targach, wystawach i wielu imprezach promujących dobrą żywność z regionu. Firmy zrzeszone w ramach sieci regionalnej mają możliwość zamieszczenia informacji o własnej działalności i ofercie na międzynarodowej stronie internetowej Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego, a także informacji w materiałach promocyjnych oraz korzystania z logo sieci regionalnej Dziedzictwo Kulinarne Kujawy i Pomorze na potrzeby prowadzenia własnych działań promocyjnych.