Jedna z kluczowych inwestycji polskiego producenta odzieży wkroczyła w kolejny etap realizacji. Po wstępnym przygotowaniu lokalizacji, ogrodzeniu placu oraz uruchomieniu kontroli dostępu i zaplecza technicznego, spółka przystąpiła do zasadniczej części prac budowlanych. Tym samym, po blisko dwóch miesiącach od rozpoczęcia działań na terenie przyszłego centrum dystrybucyjnego, w 70 proc. wyrównano i wzmocniono grunty pod wylanie posadzki. Spółka jest również w trakcie wykonywania instalacji zewnętrznych oraz prac żelbetowych. W pierwszym tygodniu marca rozpoczęto natomiast stawianie słupów konstrukcyjnych. Zgodnie z przyjętym harmonogramem dziennie ma ich przybywać nawet 20 sztuk, a cały montaż zakończy się jeszcze przed Wielkanocą.
Proces inwestycyjny w Brześciu Kujawskim przebiega zgodnie z planem. Mimo chwilowo niesprzyjającej aury, która w lutym zamroziła grunt i wstrzymała nas na ponad 3 tygodnie, w pierwszych dniach marca wznowiliśmy prace. Równolegle do robót ziemnych, trwa obecnie montaż betonowych słupów, których zainstalowano już 123 sztuki z 400 docelowo zaplanowanych. Po zakończeniu tego etapu, jeśli tylko pogoda dopisze, czeka nas ważny moment zamykania obiektu ścianami i dachem – komentuje Łukasz Piwoński, dyrektor ds. administracyjno-technicznych LPP.
Montaż konstrukcji dachu oraz instalacja ścian części magazynowej nowego centrum dystrybucyjnego LPP powinna rozpocząć się już na przełomie marca i kwietnia. Kamieniem milowym w harmonogramie będzie zaplanowane na koniec maja wykonanie posadzki, czyli najważniejszego dla przyszłego zaplecza technologicznego elementu.
Mimo wciąż zmiennej pogody cały nasz zespół inwestycyjny koncentruje się obecnie na utrzymaniu bieżących terminów. Jestem przekonany, że dzięki zaangażowaniu generalnego wykonawcy, architektów i nadzoru inwestorskiego, zapowiadana data zakończenia budowy w czwartym kwartale tego roku zostanie utrzymana – dodaje Łukasz Piwoński.
Budowa Centrum Dystrybucyjnego na terenie Brzeskiej Strefy Gospodarczej jest kolejnym krokiem w rozwoju łańcucha dostaw LPP. Nowoczesny obiekt umożliwi dywersyfikację operacji logistycznych i wzmocni dotychczas dostępne moce sieci zaopatrzenia i dystrybucji gdańskiej spółki. Jego powierzchnia wyniesie 75 tys. m2. Centrum wesprze obsługę sklepów stacjonarnych LPP na 25 rynkach, z dystrybucją na poziomie do 8 mln sztuk odzieży i akcesoriów tygodniowo. W pierwszej fazie funkcjonowania obiektu zatrudnienie znajdzie około 500 osób. Uruchomienie Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku.
LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś stacjonarnie kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1800 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1,3 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 29 rynkach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 265 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.