Sfinansowaniu robót podlegać będą nieruchomości, które użytkują wyroby zawierające azbest i są ujęte w dokumentacji inwentaryzacyjnej wyrobów azbestowych Gminy Miasto Włocławek. Wszystkie osoby i instytucje ubiegające się o ujęcie ich w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek w latach 2017-2032, muszą posiadać tytuł prawny - prawo własności do władania nieruchomością lub posiadać je w zarządzie.
Gmina Miasto Włocławek wyłoni w ramach przetargu wykonawcę, który wykona prace związane z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest. Wykonawca zobowiązany będzie do ustalenia z odpowiedzialnym za nieruchomość właścicielem/współwłaścicielem lub ich pełnomocnikiem, władającym nieruchomością, daty i godziny, w których będą mogły być podjęte prace.
Wnioski w formie papierowej należy składać w terminie od 15 stycznia 2025 r. do 30 kwietnia 2025 r. w Urzędzie Miasta Włocławek, Wydział Środowiska, ul. 3 Maja 22, pokój 25 lub 36. O kolejności wyboru wniosku zdecydują następujące kryteria:
- data wpływu do Urzędu Miasta Włocławek kompletnego wniosku,
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649),
- potwierdzone, jako zgodne z prawdą, złożone załączniki, Oświadczenia (1-6) i inne dokumenty.