Głównym celem konkursu jest podniesienie poziomu gospodarczego obszaru rewitalizacji oraz wsparcie przedsiębiorców i promocja ich działalności gospodarczej poprzez wybór najlepszej jakościowo usługi lub produktu. Chodzi o wskazanie usług lub produktów oferowanych przez podmioty funkcjonujące w obszarze rewitalizacji, charakteryzujących się np. dużym potencjałem, szczególną ofertą usługową lub handlową, wysokiej klasy produktami, wyróżniającym się poziomem obsługi klienta.
Uczestnikami konkursu mogą być właściciele lub najemcy punktów usługowych i handlowych, w tym np. lokali gastronomicznych, rzemieślnicy, rękodzielnicy i artyści, prowadzący działalność gospodarczą w obszarze rewitalizacji, z wyłączeniem podmiotów opiekuńczych i oświatowych. Zgłoszenia do konkursu może dokonać: właściciel lub najemca podmiotu usługowego/handlowego, działającego na obszarze rewitalizacji lub osoba fizyczna po uzyskaniu zgody zgłaszanego podmiotu. Z konkursu, zgodnie z regulaminem, wyłączeni się laureaci konkursu z trzech poprzednich edycji, tj. 2022, 2023 i 2024.
Konkurs "Markowy lokal Śródmieścia" organizowany jest od 2019 roku. Laureatem pierwszej edycji została kawiarnia "Miodnia" (3 Maja 1). W 2020 mieszkańcy wybrali Restaurację Placek Wolności (ul. Przechodnia 2/5), w 2021 Sklep Włóczki (ul. Złota 3), w 2022 Butik Venus (ul. Zduńska 5a), w 2023 r. - Fleur Boutique (ul. 3 Maja 32), zaś w 2024 r. - Tymomania (ul. 3 Maja 9).