Ponad 1000 KM w drifterskim aucie
- Stworzyliśmy najbardziej konkurencyjny i najmocniejszy drifterski projekt w Polsce – mówi o nowej Toyocie GT86 Kuby Przygońskiego Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN. Samochód w akcji będzie można zobaczyć już 17 i 18 maja w Kielcach, podczas drugiej tegorocznej eliminacji Driftingowych Mistrzostw Polski.
Sezon zawodów drifterskich został rozpoczęty dwa tygodnie temu na torze w Poznaniu. Kuba Przygoński nie mógł uczestniczyć w ich pierwszej eliminacji z powodu - kolidujących z terminem rajdu w swojej koronnej dyscyplinie - motocyklowych Mistrzostw Śwata Cross-Country FIM, Sealine Qatar, gdzie stanął na 3. stopniu podium.
Na tor w Kielcach zawodnik ORLEN Team wyjedzie nową Toyotą GT86 po raz pierwszy. To obecnie najmocniejsze drifterskie auto w stawce. Prace nad jego budową trwały przez ostatnie osiem miesięcy. W efekcie stworzono innowatorski projekt bazujący na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych. Konstrukcja powstała w Polsce, w stacji dealerskiej Toyota Marki.
- Dla PKN ORLEN drift od kilku lat jest ważną dyscypliną, w oparciu o którą budujemy silną więź z kibicami w kraju. To jednocześnie sport, który cieszy się bardzo dynamicznym przyrostem fanów. Stworzyliśmy najbardziej konkurencyjny i najmocniejszy drifterski projekt w Polsce. Teraz czekamy na efekt bezpośredniej konfrontacji tego samochodu z konkurencją podczas zbliżającej się rundy Driftingowych Mistrzostw Polski – powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.
– Idea budowy tak silnego auta zrodziła się podczas zawodów w zeszłym roku. Obserwowaliśmy jak szybko technologia idzie na przód i niestety okazało się, że mój poprzedni samochód – kultowa Toyota AE 86 – to za mało, by zwyciężać. Praca nad projektem trwała osiem miesięcy. Wyszliśmy od bazowej Toyoty GT 86, która w zasadzie została całkowicie przebudowana. Zmieniliśmy praktycznie wszystko, włącznie z tym, że zmodyfikowaliśmy nadwozie, aby było ono bardziej aerodynamiczne. W efekcie mamy najmocniejsze auto w Polsce, które wypada również świetnie na tle projektów driftujących na arenie międzynarodowej – dodał Kuba Przygoński.
Przygoński startuje w zawodach driftu samochodowego od 3 lat. To do niego należy Europejski Rekord Prędkości pokonywania zakrętu w uślizgu, wynoszący 211 km/h. Największym sukcesem Kuby było zwycięstwo rundzie DMP rozegranej w Płocku, na ulicznym torze wokół ORLEN Areny, drugie miejsce w górskich zawodach w Karpaczu oraz trzecie w międzynarodowej konkurencji FXOpen na Białorusi.
Specyfikacja Toyota GT 86:
Silnik: Toyota Supra JDM
Moc: 1068HP/ 980Nm
Pojemność skokowa: strocker 3,4 VVTi BC
Turbo: Garrett GTX4202R
Wtrysk podtlenku azotu: DirectPort NX +325HP
Sprzęgło: Triple disc Exedy
Wtryski: 1600ccm RC
Skrzynia: 6 biegów Getrag V160
Masa: 1189kg
Przyśpieszenie
0-100 km/h: 3,4 s
0-200 km/h: 6 s
Zdjęcia do artykułu: